Type and press Enter.

FAQ

FOOD IS ALWAYS A GOOD ANSWER

veelgestelde vragen

Over het restaurant

Welke keuken serveert Canapé?

We serveren een wereldse keuken met liefst zo veel mogelijk lokale, Belgische producten. Gaande van Oosterse kippenspiesjes tot een Libanese salade, Belgische handgesneden frietjes, Zeeuwse oesters… en nog zoveel meer.

Ik heb een voedselallergie, wat nu?

Dankzij ons concept van foodsharing vind je vast wel iets dat je wel mag eten, maar geef deze informatie gerust mee bij je reservatie. Indien we het voldoende op voorhand weten, kunnen we in de mate van het mogelijke zorgen voor een aanpassing of een alternatief (bv. glutenvrij brood).

Kan ik bij jullie ook brunchen?

Ja hoor! Op zondag ruilen we onze menukaart in voor een brunchformule (35 euro p.p. – 15 euro voor kinderen jonger dan 10). We serveren de brunch per gerecht aan tafel. Verwacht je dus niet aan het klassieke buffet, maar wel aan een viertal gerechtjes met alles wat volgens ons bij een lekker ontbijt hoort; zoals bijvoorbeeld yoghurt, granola, eitjes, spek, zalm, bruschetta, een soepje… Daarnaast vind je ook een assortiment van koffiekoekjes, pistolets, kaas en charcuterie én is één drankje naar keuze zelfs inbegrepen. 

Is Canapé toegankelijk voor rolstoelpatiënten?

Natuurlijk! Wij beschikken over een toilet voor andersvaliden en een brug voor de ingang. Als je ons bij je reservatie verwittigt, zorgen we voor een passende tafelschikking.

Zijn honden toegelaten?

We kunnen helaas geen honden ontvangen in het restaurant, maar ze zijn van harte welkom op ons (overdekt) terras.

Is er parkeergelegenheid?

Zeker en vast! Het restaurant is zelfs gelegen aan het einde van de (gratis) openbare parking ‘Panquin’. Mocht deze toch volzet zijn, dan kan je je wagen op 5 minuten wandelafstand in de (betalende) ondergrondse parking ‘Markt’ zetten of je kan in de omringende straten volgens de geldende voorschriften parkeren.

Moet ik reserveren als ik enkel iets wil komen drinken?

Neen! Maar je kan ons best even bellen om te horen of we nog een plekje vrij hebben. De zaak wordt ook verhuurd voor privé aangelegenheden en we zouden het jammer vinden om je weer naar huis te moeten sturen…

Over de eventlocatie

Wat is inbegrepen?

What you see is what you get’ – Wanneer je één van onze locaties huurt, dan is dat inclusief servies, tafels, stoelen en de inrichting van Canapé. Ook over personeel en de eindschoonmaak moet je je geen zorgen maken. Wens je toch ander porselein, meubilair of wil je tafellinnen? Dan raden we je aan om met een eventmanager te werken, zodat die je kan helpen bij het huren van deze materialen.

Mogen we zelf eten meebrengen?

We zijn in de eerste plaats een restaurant, dus we koken graag zelf voor je. In de prijs van de locatie is de catering NIET inbegrepen, zodat je nog kan kiezen voor één van onze formule waar jij je goed bij voelt. We werken met drie vaste formules: Fingerfood, Chef’s Choice en Chef’s Favourites. Vraag er gerust naar via mail.

Wat met de drankjes?

Meestal kiezen we ervoor om het werkelijk verbruik van de drank af te rekenen op het einde van de avond. Maar speel jij liever op zeker, dan kunnen we ook een forfait hanteren (35 euro p.p.). Hiervoor krijgen je gasten een glaasje prosecco of een mocktail bij aankomst en kunnen ze tot en met het dessert genieten van onze huiswijnen, tapbieren, waters en frisdranken. Voor 50 euro p.p. kan ook de prosecco blijven vloeien.

Is er parkeergelegenheid?

Zeker en vast! Het restaurant is zelfs gelegen aan het einde van de (gratis) openbare parking ‘Panquin’. Mocht deze toch volzet zijn, dan kan je je wagen op 5 minuten wandelafstand in de (betalende) ondergrondse parking ‘Markt’ zetten op 5 minuten of je kan in de omringende straten volgens de geldende voorschriften parkeren..

Kan er muziek gespeeld worden?

Zowel in het restaurant als in de vergaderzaal op de eerste verdieping kunnen we je persoonlijke Spotify lijst via Sonos laten spelen. In de orangerie kan dit niet, omdat het geen geluiddichte ruimte is en deze zich in het restaurant bevindt. Op het terras kunnen we muziek spelen, maar uit respect voor onze buren draaien we vanaf 22u de volumeknop naar omlaag.

Mag er gedanst worden?

Absoluut! Wil je een feestje bouwen en werk je daarvoor graag met een DJ? Dan ga je best op zoek naar iemand die ook over een muziek- en lichtinstallatie beschikt. Wij beschikken zelf enkel over 6 lichtspots (grondmodel in elke gewenste kleur). Als je dat graag wil, kunnen we eventueel ook onze partner voor dit soort installaties aanspreken.

Is er een projector aanwezig?

We beschikken over een mobiel scherm (breedte 1,6m) en een projector die we voor jou op elke mogelijke plaats kunnen opstellen. Gewoon even verbinden met je laptop en je bent vertrokken.

Bieden jullie ook ontbijt aan?

In combinatie met de huur van één van onze locaties kunnen wij zorgen voor een licht ontbijt (20 euro p.p.) of een uitgebreide brunch (35 euro p.p.).

Hebben jullie een lunchformule?

Wanneer je één van onze locaties huurt, kan je kiezen voor een broodjeslunch (18 euro p.p. – met sidedish 22 euro p.p.) of het wekelijkse lunchmenu van de chef (30 euro p.p. – aperitiefhapje, hoofdgerecht, koffie). En natuurlijk is er ook steeds de mogelijkheid om ’s middags te genieten van al het lekkers dat Canapé te bieden heeft met onze Chef’s Choice of Chef’s Favourites formule (50 euro of 75 euro p.p.).

Is er een lift aanwezig?

Neen. De eerste verdieping kan je enkel met de trap bereiken..